
Hvordan nye produkter lykkes
I denne artikkelen skal vi gå nærmere inn på hvordan nye produkter lykkes.
Design
Ofte når du ser på nye produkter vil du legge merke til at de har et design som er moderne. Det er også derfor at produkter som ikke er moderne får kritikk. Med Joika-kaker var det kritikk på mange plan, men det er et godt eksempel på at det er design og et budskap som ikke henger med i tiden.
Det at produkter er helhetlig
Når en merkevare virkelig funker, som for eksempel Tibber vil du fort legge merke til at det er fordi designet og grafikken på hjemmesiden er svært helhetlig. Det er lett å se at det er lagt tid og krefter ned i designet slik at du forstår hva produktet handler om.
Gjennomført
Det at designet er gjennomført er også noe som er utrolig viktig. En av de typene design som er utrolig gjennomført er dansk design. Dette fordi når vi tenker på dansk design så har vi alle en idé om hvordan dette ser ut. Dette er kanskje ikke noe du har tenkt på før.
Finn din målgruppe
Det å finne sin egen målgruppe er også utrolig viktig. Dette fordi du må vite hva slags design som passer til din gruppe. Du vil gjennomføre helt andre ting hvis du skal promotere et produkt til en tenåringsjente enn du ville gjort hvis du skulle ha promotert et produkt til en middelaldrende mann? Det er mye å tenke på når det kommer til nye produkter og hvordan de skal lykkes.
Så hva er egentlig oppskriften på å lykkes? Vi mener at det er at du må være moderne, samtidig som du er har en helhet og at du gjennomfører det på en grundig måte. Dette gjelder nesten uansett for hva slags produkt det er du kommer til å lansere. Det du burde starte med er å finne hva slags målgruppe du skal promotere produktet ditt. Jo større målgruppen er, jo vanskeligere er det å lage en reklame eller kampanje som passer for alle. Hvis du for eksempel ser på reklamer for mobilabonnement så skjønner du hva vi mener. De er veldig generelle og åpne. Det er viktig å være litt snever, synes vi da!